پرش به محتوا

یکپارچه سازی بر روی بستر اینترنت

  • از
یکپارچه سازی بر روی بستر اینترنت

اینترنت بستر ارتباطی شبکه های داخلی به شبکه گسترده جهانی می باشد. کاربران از این بستر برای دستیابی به صفحات وب، پست الکترونیکی، انتقال فایل، ارتباط صوتی و تصویری و تبادل داده ها استفاده می کنند.شرکت ها و سازمان هایی که دارای دفاتر متعدد می باشند برای تبادل اطلاعات از طریق اینترنت، از ایمیل و یا اتصال به سرور های داخلی  با کمک یکپارچه سازی بر روی بستر اینترنت و روش های مشابه بهره می برند.

جهت یکپارچه سازی روی بستر اینترنت و استفاده از خدمات شبکه یا پشتیبانی شبکه خود با ما تماس بگیرید.

اینترنت چگونه كار می‌كند؟

اینترنت پدیده‌ای است كه زندگی بدون آن برای بسیاری از انسان‌ها، دیگر غیرقابل تحمل و حتی غیرممكن است. همه ما با اینترنت سر و كار داریم. اما اینترنت چگونه كار می‌كند؟ چه اجزایی دارد و مهم‌تر این كه به چه كسی تعلق دارد؟ به سروری كه از طریق آن وارد دنیای مجازی وب می‌شویم؟ به ما كه كاربران آن هستیم؟

در واقع هیچكدام. چون اینترنت نه به ما كه به هیچ كس دیگری تعلق ندارد. اینترنت مجموعه‌ای جهانی از شبكه‌های بزرگ و كوچك است كه به هم پیوسته‌اند و نام اینترنت (شبكه‌های در هم تنیده) از همین مجموعه گرفته شده است.

اینترنت كارش را سال ۱۹۶۹ با چهار هسته یا سیستم كامپیوتری میزبان شروع كرد اما امروز میلیون‌ها مورد از آنها در سراسر جهان وجود دارند.

البته این كه گفته می‌شود اینترنت صاحب ندارد بدان معنا نیست كه هیچ كس بر آن نظارت ندارد. یك موسسه غیرانتفاعی به نام انجمن اینترنت (Internet Society) كه در سال ۱۹۹۲ تشكیل شده است مسئول نظارت بر آن است و مراقب است كه پروتكل‌ها و قوانینی كه در مورد اینترنت تصویب شده‌اند، در سراسر جهان اجرا شوند.

تسلسل شبكه‌ها

هر كامپیوتری كه به اینترنت وصل است از جمله كامپیوتری كه با آن سایت تیما شبکه را بازدید می کنید بخشی از یك شبكه است. شما كه در خانه با یك مودم به یك موسسه ارائه دهنده سرویس‌های اینترنتی (ISP) وصل می‌شوید؛ در محل كار بخشی از یك شبكه محلی هستید و بیشتر مواقع باز هم از طریق مودم به یك ISP و از آن به اینترنت وصل می‌شوید.
به هر حال این كه از چه طریق به اینترنت وصل شوید مهم نیست، مهم این است كه با اتصال به اینترنت، بخشی از دنیای شبكه‌ها می‌شوید. بسیاری از شركت‌های ارتباطاتی بزرگ بك‌بُن‌های (ستون فقرات) اختصاصی خودشان را دارند كه مناطق زیادی را به هم وصل می‌كنند.

معمولا این شركت‌ها در هر منطقه یك نقطه حضور (POP) دارند. POP جایی است كه كاربران محلی با استفاده از مودم و تلفن یا خطوط ارتباطی مشخصی به شبكه شركت وصل می‌شوند. نكته جالب این است كه در هیچ شبكه‌‌ای مرجع كنترل كننده‌ای وجود ندارد و به جای آن چند شبكه سطح بالا وجود دارند كه از طریق نقاط دسترسی شبكه (NAP) به هم متصل می‌شوند.

یکپارچه سازی بر روی بستر اینترنت

یکپارچه سازی بر روی بستر اینترنت مزایای فراوانی را با خود به همراه دارد و بسیاری از مشکلات موجود حل می کند. از جمله مزایای یکپارچه سازی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

شبکه ها در تمامی نقاط به راحتی به کلیه شبکه نقاط دیگر دسترسی دارند. بدین معنی که تبادل اطلاعات بین تمامی سیستم ها امکان پذیر بوده و فقط یک سیستم خاص در دسترس نمی باشد.

ارتباط صوتی و تصویری به راحتی امکان پذیر بوده و تمامی ادوات در شبکه ها در دسترس خواهد بود.

جهت یکپارچه سازی روی بستر اینترنت و استفاده از خدمات شبکه با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *